قبرستان لنج‌ها

قبرستان لنج‌ها بندر عامری بوشهر
قبرستان لنج‌ها
پلاک: ۲۳۹۸۶۷

بندر محمد عامری که از قدیم محلی ها آن را با نام های مدومدی، مدمری و میمد عامری هم می‌شناسند در پنجاه کیلومتری شهر بوشهر و در شهرستان تنگستان و بخش دلوار واقع شده است.
این بندر که قدمتی چند صد ساله دارد از گذشته‌های دور محل تجارت و صیادی بوده است. همچنین بندر عامری از دیرباز یکی از مراکز مهم ساخت لنج‌های چوبی و تعمیر و مرمت آنها در استان بوشهر بوده است.
بندر محمد عامری اسکله‌ای قدیمی دارد که در آن لنج‌های چوبی قدیمی برای همیشه لنگر انداخته‌اند. اگر به ساحل بندر محمد عامری که در سمت راست جاده است نگاه کنید تعدادی لنج در کنار دریا می بینید. خودش است، گورستان لنج‌ های بوشهر همین جاست. هم می توانید از کنار جاده پیاده راه بیفتید به سمت دریا و هم می‌شود با ماشینتان تا نزدیکی لنج‌ها بروید. البته بستگی دارد چه ساعتی از روز باشد. چون بسته به جزر و مد دریا آب بالا و پایین می‌شود و در ساعات مد لنج‌ها در آب هستند. شاید بهتر باشد در زمان جزر دریا به گورستان لنج‌ها بروید تا بتوانید روی گل‌ها راه بروید و به لنج‌ها نزدیک شوید.
تصور کنید از هر کدام از این لنج‌ها که حالا شکسته و بلااستفاده‌ اینجا افتاده‌اند یک زمانی چه هلهله ها و آوازهایی که در دریا بلند نمی‌شده است.

آدرس: بوشهر، دلوار، روستای بندری محمدعامری

برای ارسال نظر وارد شوید یا ثبت نام کنید.
دیدگاهی برای این مکان ثبت نشده است.